Råd & Vejledning

             Her er I altid i trygge hænder


GODE RÅD OG VEJLEDNING

Massage hjælper stort set mod alle muskelskader og -smerter. Massage kan også virke forebyggende mod nye*. Det er navnligt sportsskader, overbelastninger, muskelspændinger i nakke, skuldre, lænd eller ryg, hvor massage kan afhjælpe. Det kan også være, at du har arbejdsskader som et resultat af et stillesiddende arbejde. Herunder kan du læse om symptomer og gode råd til lindring forbundet med typiske smerter.

SYMPTOMER

Hovedpine

Hovedpine kan skyldes mange ting. Spændinger, væskemangel, hormonelle ubalancer, kost, hjernerystelse m.m. 

Helt konkret findes der to forskellige slags hovedpiner. De primære hovedpiner er f.eks. migræne og spændingshovedpine, hvor de sekundære hovedpiner kan være symptom på andre forhold.

Fælles for begge typer er at de typiske symptomer kan være dunken i baghovedet, trykken for tindingerne eller borende smerter.

Rygsmerter

Ryggen er et meget komplekst netværk af nerver, muskler, sener og led. Rygsøjlen begynder i nakken og ender i halebenet. Fra hjernestammen i nakken bliver der sendt nerveimpulser ned igennem rygmarven og videre ud igennem nerverødder til kroppens sindrige system af nervebaner.

Så det er ikke så underligt at ca.  9 ud af 10 voksne mennesker oplever en eller anden form for rygsmerte i løbet af deres liv. De fleste kan relatere sig til rygproblemer og -smerter. Der kan være mange årsager til rygsmerter, så som hekseskud, sportsskader, skæv ryg, hold i ryggen, diskusprolaps m.m.

Hold i nakken

Det kan ødelægge en ellers god dag, når nakkemusklerne strammer til. Det gør ondt og det kan være svært at bevæge hovedet.  Jeg har god erfaring med at løsne op for stivhed i nakken med massage!

Har du fået hold i nakken? Så er det vigtigt, at du finder ud af om det er en skade, sygdom eller blot spændinger i muskulaturen, der forårsager symptomerne.

Er det meget slemt eller er det noget du tit døjer med, bør du opsøge en læge, før du beslutter dig for en behandling.

Musearm

Musearm er en lidelse rigtig mange danskere har døjet med eller døjer med lige nu. Har du smerter i arm, håndled eller skulder, har du måske fået en museskade.

 

Da musearm ikke er en ’rigtig’ diagnose, kan lidelsen være svær at afdække præcist. Det bliver ikke nemmere af, at betegnelsen dækker over smerter i såvel nakke, skulder, overarm, underarm, håndled og fingre.

Der kan opstå smerter samtidigt alle steder, på skiftende tidspunkter eller kun i ét eller få af områderne. Fælles for dem er dog at smerten fremprovokeres af langvarig stillesiddende arbejde ved f.eks. en computer eller brug af mobiltelefon og tablet.

RÅD

Hovedpine

Du skal først og fremmest tænke over faktorer i dit liv der kan tænkes at forårsage din hovedpine. Fx. Stress, dårlig søvn, usund kost kan være faktorer der øger risikoen for at udvikle hovedpine.

Generelt kan jeg anbefale at være i væskebalance og få tilstrækkeligt med søvn, dyrke motion samt at undgå for megen stress, hvis du gerne vil forebygge hovedpineanfald. Du kan eventuelt prøve forskellige afspændingsteknikker, som f. eks meditation eller massage, hvis du er meget stresset eller sover dårligt.

Er din hovedpine baseret på muskelspændinger, kan jeg hjælpe dig til at få det bedre ved at løsne op for nakke, skuldre, kæbe og ansigtsmuskulatur.

Rygsmerter

Det er vigtigt at holde muskler, sener og led sunde og ”velsmurte” med jævnlig motion, massage og udstrækning. Arvæv, stramhed osv. forskellige steder i kroppen kan medføre, at musklerne i din ryg belastes unødvendigt meget, hvilket blandt andet kan medføre skader og klemte nerver.

Næsten alle rygsmerter kan forebygges og behandles. Man skal sørge for at have en god kropsholdning, leve en aktiv livsstil og styrke sine muskler. Man skal derudover sørge for at alle muskler fungerer som de skal.

Lider du af rygsmerter, kan mine behandlinger hjælpe dig hen imod et liv fri for smerter og dermed en bedre livskvalitet.

Hold i nakken

Mit bedste råd til at opretholde en sund og god nakke er, at man strækker den ud jævnligt via udstræknings-øvelser. Motion og træning hjælper også ved at styrke muskulaturen. Ro og hvile er også ting der kan afhjælpe en stiv nakke.

Ér stivheden opstået, så kan massage hjælpe. Man kan prøve sig frem med varmecreme, varmepude, varmelampe eller et varmt bad.

Hvis du har besluttet dig for at få en behandling hos mig, så sørger jeg for, at løsne op i nakken og lindre dit ubehag.

Musearm

Ofte skyldes musearm stillesiddende kontorarbejde. Derfor er min anbefaling at sidde ergonomisk korrekt på sin arbejdsplads. Man kan også sætte markør hastigheden op på sin mus, så man bruger armen mindre.  Indstil skærmens højde så den passer til lige netop dig og placér en støtte under armen så den hviler korrrekt.

Der er meget man kan gøre for at forebygge en musearm og ved hjælp af massagebehandlinger kan man både forbygge og afhjælpe smerterne.

* Jeg anbefaler ikke at foretage nogen form for intensiv træning efter en af vores massagebehandling. Jeg bruger en dybdegående massageteknik, hvilket føre til at dine muskler er afslappet efter endt behandling. Derfor anbefaler jeg ikke en hård træning.

Book en tid nemt og hurtigt allerede i dag

KONTAKT OS

Har du spørgsmål eller i tvivl om noget? Så kontakt os direkte.

Body Treatment Therapy

Borups Allé 129
2000 Frederiksberg

REFERENCER

REFERENCER